sobota, 25 października 2014

Góra rośnie, ani drgnie!

Hej hej! :))
Post miał pojawić się dużo wcześniej, ale... nie było internetu przez jakieś 4 godziny... :D Mam nadzieję, że wybaczycie.
Zastanawiałam się, co pierwsze pokazać - wybrałam książki, bo... bo tak. :P I akurat skończyłam czytać jedną z nich, więc tak na świeżo będzie. :D 
Żadnej z tych pozycji (oprócz jednej) nie czytałam, więc jeśli ktoś szuka mini-recenzji to tutaj ich nie będzie. Chyba, że któraś z Was podzieli się wrażenia po lekturze, jeśli jakąś czytałyście. :)
I jeszcze jedno - jeśli ktoś chce podglądać moje poczynania książkowe to mam konto na lubimyczytac.pl --> KLIK

1. Po tamtej stronie ciebie i mnie
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/137540/po-tamtej-stronie-ciebie-i-mnie
Chciałam ją dostać na święta w zeszłym roku, ale w ostatnim momencie z niej zrezygnowałam. I dobrze, bo jakieś 2 tygodnie później pojawiła się w Realu w zabójczej cenie 6,99 :D Teraz już nie mogłam jej nie kupić. :P
Opowieść wyróżnia się na tle innych dość hmm... powiedzmy wprost - nietypowym uśmierceniem bohaterki poprzez PĘKNIECIE serca. Muszę spróbować dostać się do artykułu z Wall Street Journal, który zainspirował autorkę książki Jess Rothenberg do takiego właśnie pomysłu.
Jest obiecująco, mam nadzieję, że dzisiaj zacznę ją czytać. ;)

Problem w tym, że w zakochaniu nie ma absolutnie nic "fajnego". O nie. Na ogół dostajesz od tego mdłości i obłędu, panikujesz i denerwujesz się, że cała historia skończy się katastrofą i zrujnuje Ci życie. I - zgaduj zgadula - właśnie tak się dzieje.

2. Zakochać się
 http://lubimyczytac.pl/ksiazka/222832/zakochac-sie
Skłamię, jeśli stwierdzę, że nie podoba mi się okładka. :D Wzięłam ją ot tak, wiedziałam, że ma dobre opinie, a że w Empiku akurat nie mieli "Trzech metrów nad niebem", a brakowało mi jednej książki do dobrania, więc traf padł na tą. Fabuła w skrócie: Christine ratuje Adama przed popełnieniem samobójstwa. Chłopak zawiera pewną umowę z dziewczyną - zrezygnuje z samobójstw, jeśli ta udowodni mu, że warto żyć. Wyznacza również termin - jego 35 urodziny.

Uczucia to stan ducha. Smutek jest uczuciem, podobnie jak samotność czy gniew. Frustracja jest uczuciem i zazdrość jest uczuciem. Ale to, że chcesz się zabić, już nim nie jest. Możesz mieć myśli samobójcze, ale to tylko myśli. Nieustannie się zmieniają, ponieważ to my je tworzymy. Gdy to pojmiesz, zaczniesz rozumieć swoje emocje.

3. Złodziejka książek
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/204005/zlodziejka-ksiazek
Chyba jedna z najbardziej znanych książek ostatniego roku. Niestety, ma kijową okładkę - jest cienka, łatwo się niszczy niestety.  Za to z drugiej strony okładki spodobały mi się pewne słowa, których niestety nie znam na pamięć, a przy sobie książki nie mam... Pewnie je tutaj wpiszę, jak wrócę do domu. ;)
Wiecie, czemu chciałam ją przeczytać? Bo akcja dzieje się w czasie II WŚ, a ja bardzo lubię książki osadzone właśnie w tym czasie. (chciałam kupić Miasto44, ale jeszcze nie mieli w sklepie :( )

BYŁ SOBIE raz dziwny mały człowieczek, który podjął trzy ważne życiowe decyzje:
1. Zrobił sobie przedziałek po innej stronie niż wszyscy.
2. Zapuścił sobie mały kanciasty wąsik.
3. Postanowił, że zdobędzie władzę nad światem.


4. Jej wszystkie życia 
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/209176/jej-wszystkie-zycia
Tu zafascynowała mnie okładka, a dokładnie to co widać w bramie. Ciekawe, czy będzie to miało jakiś związek z treścią czy niekoniecznie? Przekonam się o tym pewnie kiedyś. :) 
Do tego sam pomysł ze "śmiercią" i ponownymi narodzinami bohaterki jest dość ciekawy. Na okładce z tego co się nie mylę są umieszczone słowa, które pasują do tego. ;)

- A gdybyśmy tak mogli przeżywać nasze życie raz za razem - rozmarzył się Teddy - żeby wreszcie zrobić coś tak jak należy? Czyż nie byłoby to wspaniałe?
- Myślę, że to by było niezwykle męczące. [Ursula].


5. Niezbędnik obserwatorów gwiazd 
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/195225/niezbednik-obserwatorow-gwiazd
Książka, którą dzisiaj skończyłam czytać i jestem pod ogromnym wrażeniem. Pozwólcie, że zacytuję swoją opinię z Lubimy czytać, bo jest dość trafna i krótka. :D 
To moja pierwsza przeczytana książka tego autora i wiem,że sięgnę po więcej. Przez większość powieści zastanawiałam się, co tytuł ma do całej opisanej historii, która jest niebanalna... Wszystko wydaje się być (prawie) dobrze, a tu następuje efekt domina, a wszelkie zagadki zostają rozwiązane. Bohaterowie zmieniają się i to na dobre. Właściwie biorąc pod uwagę charakter wydarzeń czytelnik powinien być przygnębiony, ale jak głoszą same napisy na okładce: "Daje czytelnikowi poczucie nadziei i optymizmu". Oj tak, to prawda.
Warto poświęcić na nią czas, czyta się szybko, a styl pisania autora jest niesamowity.


- Widzę, że wiele masz tych nadziei.
Uśmiecham się do niej.
- Nie ma w tym nic złego - mówi, po czym wygląda przez okno.

 (hyhy, nie chwaląc się to ja dodałam ten cytat, bo podczas czytania książki najbardziej mi się spodobał :D)



6. Miasto 44 
http://s.lubimyczytac.pl/upload/books/230000/230241/304882-352x500.jpg
Byłam na filmie dwa razy. Uważam, że produkcja jest na najwyższym poziomie, choć nie dla każdego, a na pewno nie dla każdego młodego człowieka, bo jest po prostu mocny. Bardzo mocny i wwierca się w naszą głowę z każdej strony, nie daje wytchnąć nawet na chwilę, coraz szybciej, mocniej... Można zwariować. 
Na pewno idąc na film trzeba mieć pewną wiedzę na temat powstania czy chociażby IIWŚ, bo bez tego ciężko będzie to zrozumieć i w 100% wczuć się w sytuację.
Nigdy nie sądziłam, że będę chciała sięgnąć po książkę na podstawie filmu, ale zobaczymy. Kiedyś musi być ten pierwszy raz. :D

Jak to się właściwie stało, że był tu teraz z tą grupą roześmianych chłopaków i dziewczyn, a przed chwilą deklamował rotę przysięgi nafaszerowaną wzniosłymi słowami w rodzaju „ojczyzna”, „niezłomnie”, „wyzwolenie z niewoli”, „honor”, „ofiara życia”. Naprawdę tego chcę? Strzelać do innych ludzi dlatego, że są Niemcami albo zdrajcami? No i kto to właściwie jest – „zdrajca”? 

 7. Philipp Lahm. Drobna różnica, czyli jak zostać piłkarzem. 
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/196847/philipp-lahm-drobna-roznica-czyli-jak-zostac-pilkarzem
 To jest pozycja, którą chcę dostać na święta, przynajmniej tak mi się wydaje. :D Niestety książka została napisana po wygranej Bayernu Monachium w Lidzie Mistrzów, więc nie poczytam o tym, ale to nie zmienia faktu, że może być to ciekawa pozycja dla lubiących piłkę nożną. :D A oprócz tego, że lubię reprezentację Niemiec, Bayern to i kapitana klubu też cenię. ;)

8. Herr Guardiola. Projekt Bayern Monachium. 
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/236322/herr-guardiola-projekt-bayern-manchium
A to druga książka, tym razem z innej perspektywy możemy spojrzeć na klub. Dowiedzieć możemy się też co nieco o trenerze, jego obsesji. Zapewne pozycja dla fanów. :D Choć może niekoniecznie...
Nie mam jej w swoich zbiorku, ale chętnie bym ją tam widziała, więc jak coś... :D 


Każde naciśnięcie na okładkę powoduje przeniesienie na stronę Lubimy czytać :))  
I przepraszam, ale czcionka znów się rozwaliła. Doszłam do wniosku, że dzieje się tak za każdym razem, gdy coś kopiuję z jakiejś strony... A robiłam to przy cytatach. :D SUUUUPER
Znacie coś? A na jakie książki Wy macie ochotę? Miejsca mam sporo tzn. będę miała, bo czekam na nowe MEBLE ^^ :D 

Buziaki na dobranoc, 
Fabryczna :))

28 komentarzy :

  1. Jak widać fabryczna maż różne upodobania

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam żadnej z tych książek ale na Mieście 44 byłam w kinie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miasto44 już w formie książki?
    muszę przeczytać, bo film wywarł na mnie niesamowite wrażenie :)))

    reszty nie znam ale kilka mnie zaciekawiło :) jednak ja wolę wypożyczać niż kupować bo nie lubie wracać do książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, błądząc po Lubimy czytać zauważyłam, że już jest i opinie są nawet przychylne, ale wolałabym najpierw zobaczyć książkę na żywo. :D

      Mnie cieszy sam... widok książek - taka mała obsesja. :D

      Usuń
  4. Chciałabym przeczytać tej jesieni Niezbędnik myśle ze to byłaby dobra lektura dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam ,,Złodziejkę książek" i strasznie płakałam - jedna z hitów książkowych tego roku jak dla mnie. Na ,,Miasto 44 też poluję" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie kolejna, bo zaczęłam czytać coś lżejszego. ;)

      Usuń
  6. muszę się wziąć za jakąś książkę, bo ostatnio zaniedbałam sprawę :/

    OdpowiedzUsuń
  7. "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" chciałam dostać w zeszłym roku pod choinkę. Niestety "Mikołaj" się spóźnił, a w księgarniach w moim mieście jej nie było, więc dostałam inną pozycję, ale tę książkę na pewno jeszcze przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam żadnej :( Ale na złodziejkę książek i miasto44 się czaję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jedną z tych dwóch pozycji też się czaję, Złodziejkę już "złapałam" :D

      Usuń
  9. Ej szukam muzyki żeby włączyć do czytania i patrzę - NIE MA :D :((
    Myślałam że dasz jeden wpis i z tym i tym, żebym nie musiała czekać xdd
    Zaraz przeczytam wpis :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma tak łatwo. :D Zastanawiam się, czy ten muzyczny połączyć z czymś innym czy nie... Nie mam za bardzo z czym xD Chyba, że z jakimś tagiem. :D

      Usuń
  10. Problem w tym, że w zakochaniu nie ma absolutnie nic "fajnego". O nie. Na ogół dostajesz od tego mdłości i obłędu, panikujesz i denerwujesz się, że cała historia skończy się katastrofą i zrujnuje Ci życie. I - zgaduj zgadula - właśnie tak się dzieje. ----> opis mnie kupuje ;D
    Nie było 3 metrów jak oni mogli jak! :D ale tak szczerze to średnio mi się odobała ksiązka film jest zbyt genialny :D Za to zakochać się ma obiecujący opis też, i oglądałam w pt nawet podobny film 'nauka spadania' wydaje mi się że tematyka podobna :D
    złodziejka książek mam ochotę tak samo jak i obserwatorów tu czuje że książka bardzo mi się spodoba ;D
    miasto jest w ksiązkowej wersji? i jeszcze na podstawie filmu? serio!? :D Chcę przeczytać ale najpierw film :D
    Przy okazji tego filmu napiszę tu o sytuacji jaka mnie spotakała ostatnio wchodzę na bloga jakiejś małolaty bo jakis durny komentarz dała (tj. super blog obserwujemy czy cos w ten deseń) i kilka słów miałam ochotę jej powiedzieć, wchodzę i akurat trafiłam na wpis o opisie jednego z jej dnia (bo większość wpisów tam jest takich) i pisze tam ze byla wkinie na miescie m.in. No i tam mowi że film jest nie dla wszystkich, że wiele doroslych nie umiało go dobrze odczytać i coś tam że ona zrozumiała i film jej się bardzo podobał - coś takiego. Dodam że była z podstawówki i se myśle 'Dziewczynko, o czym Ty mówisz? że wiesz więcej niż dorośli, proszee Cieee jeśli mogę wyciągnąć wnioski kto tu czegoś nie wie to chyba Ty ale po tym wpisie wyszłam bo se myślę a dooobra bo szkoda mówić xdd
    I książki o piłce będziesz czytać - ja już chyba wolałabym film akcji, bo zanudziłyby mnie xdd

    takze tego czekam na muzyke ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam, że jest na samym końcu książki,a on na pcozątku jest. :D
      Mamy chyba podobne gusta, więc wiesz. :D
      Ja też bym zaczęła od filmu najpierw, bo książka za dużo zdradzi. :D
      Szkoda ścierania literek na klawiaturze dla takich "dziefczynek." - jeszcze by Cię wyśmiała albo stwierdziła, że się nie znasz i by Cię do sądu podała, o! :D xD
      Może nie będą tak nudne - nawet te 90 minut meczu upływa naprawdę szyyyyybko. :D

      Usuń
  11. Złodziejkę książek mam film ale żadnej nie czytałam ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Obie ksiazki na temat reprezentacji i Bayern sama bym chetnie przygarnela :D Szkoda, ze Lahm zrezygnowal z funkcji kapitana. Co do trenera Guardiola, taki troche pedalkowaty, kiedy wiecznie przywdziany jest w krawat, ale za to Joachima Löw wielbie ;) Niestety zarowno Bayern, jak i reprezentacja ostatnio jakby stracili werbe, do tego Neuer (byly Schalke ;)), po wszystkich tytulach stal sie nieco arogancki, jednak nadal z wielka przyjemnoscia im co weekend w bundeslidze kibicuje. Oczywiscie po cichu, bo Szwagier, zapaleniec Schalke, akurat tej druzyny nie lubi ;) Mialam nadzieje, ze uda nam sie dostac bilety na Schalke, gdzie beda grali z Bayern, ale nie ma szans, wykupione, zadnych rezerw ;(

    OdpowiedzUsuń
  13. Złodziejkę książek oglądałam a książka czeka na przeczytanie :) I zainteresowałaś mnie filmem Miasto 44 chyba się skuszę i obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Żadnej książki z wyżej wymienionych nie czytałam, ale nie raz słyszałam o Złodziejce książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Żadnej z nich nie miałam okazji czytać, ale ostatnio zrobiłam małe książkowe zakupy :) Jestem bardzo ciekawa Zaginionej dziewczyny z Gillian Flynn :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Złodziejkę książek czytałam dobrych kilka lat temu. Chętnie znowu do niej wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dwie ostatnie to idealny prezent dla mojego męża- fana BM ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Z tych książek żadnej nie czytałam ale "Niezbędnik...." mam na regale :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony tutaj komentarz. :) Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz u siebie na blogu :)

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostaniesz na dłużej!

Etykiety

-40% -49% #100happydays 20 twarzy... AA akcja Alterra Alverde ankieta astor Avon Babydream back to school Balea bardzo dobry Bath&Body Works baza pod cienie baza pod makijaż baza pod tusz BeautyBlender Bell Benefit Biedronka Bielenda Biolaven Organic Bioliq Biotanic bitwa Blistex blogerka kosmetyczna błyszczyki Boti Bourjois Boże Narodzenie bubel bzdety CandA Carmex Catrice Cetaphil cienie do powiek cień w kremie Cleanic Color Tattoo coś innego Czas Żniw Cztery Pory roku Czytelniczy zakamarek książkowy debiut demakijaż denko Dermika deser dłonie DM Dove dwufazowiec dzieciństwo Dzień babci i dziadka Dzień Dziecka ekobieca ekstrakt z banana emulsja EOS Epikbox Essence Eveline Evree Facebook Farmona FC Bayern film filmiki Fusswohl Garnier gazetka gąbeczka do makijażu genialny Gliceryna Golden Rose Green Pharmacy Hakuro HandM Healthy Mix hebe hydrolizat keratyny Hypoallergenic I<3Makeup idealny na lato informacja Inglot inne inne blogi Isana jedzenie Joannna John Green Joko kakao Kamill kamuflaż kino Kobo kolorówka korektor kosmetyczka kotek kredka do ust krem do rąk krem do stóp krem do twarzy krem pod oczy krzywe paznokcie lepiej nie patrzeć książka książka czy film kultura KWC L'biotica l'oreal lakier do paznokci Lirene lista lotion Lovely małe co nieco małe informacje Manhattan Marion maseczka masełka maska maska własnej roboty masło maxfactor Maybelline mgiełki Mikołajki mini-recenzje minti shop. Zoeva Miss Selene Miss Sporty Mizon mleczko pszczele Montagne Jeunesse mój pierwszy raz mus do ciała muzyka My Secret nagrody najlepsi z najlepszych Nakręćmy się na wiosnę Natura Natura Siberica nic Niebanalne podsumowanie Nivea nowa kolekcja nowe książki nowy wygląd o mnie odkrycie roku odżywka odżywka do rzęs odżywka w sprayu olejek olejek do włosów ołtfit Organic Shop Organique Oriflame Original Source Orly Orsay OSZUSTKA P2 Pantene paznokcie Paznokciowy Team peeling Pepco Perfecta pędzle pianka do mycia ciała piaskowy pielęgnacja pielęgnacja twarzy pielęgnacja włosów Pierre Rene Pilomax płyn micelarny po raz drugi Podaruj Paczkę podkład podsumowanie pomadka porównanie postanowienie powitanie Poznaj Fabryczną! prawie debiut prezent promocja promocje przesyłki puder recenzja recenzja książki rimmel Rival de Loop Rossmann rozdanie rozświetlacz różne sally hansen Samantha Shannon saszetka Schauma Sekret Urody Sensique Serum siemię lniane słodycze Soraya stopy Super-Pharm Synergen szablon szampon szminka Święta Tag taka radość że hoho tanie a dobre The Body Shop The Sims 4 The Versatile Blogger Tkmaxx Tołpa ToniandGuy tonik tort tusz do rzęs Tutti Frutti twarz ubrania ulubieńcy roku ulubiona książka ulubione blogi ulubiony produkt Under20 urodziny Wet N Wild Wibo włosowe zdjęcia włosy wow zdążyłam na czas wszystko co lubię wycofywane produkty wygrana wyniki wysuszacz do paznokci/lakieru wyzwanie wzorek Yoskine YouTube Yves Rocher z życia wzięte zabawy zakupy zapowiedź zdobienie zestawienie Ziaja Zoeva żel do mycia twarzy żel pod prysznic życzenia
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka